Valkiv erhåller registreringsbevis för sitt varumärke inom EU

Den 4 januari passerade Valkivs varumärkesansökan till EU:s immaterialrättsmyndighet invändningsfristen utan inkomna invändningar. Nu har Valkiv erhållit ett registreringsbevis för varumärket som gäller innanför EU.

För Valkiv innebär denna positiva bedömning en starkare position inom EU, med skydd för varumärke och identitet. Det ger möjligheten att definiera Valkivs tjänster tydligt och låta sig särskiljas från andra aktörer på marknaden. Registreringsbeviset gäller i tio år och förnyas år 2033.

Det är ett glädjande besked att Valkiv har fått en positiv bedömning. Vi ser det som en fin milstolpe som stärker vårt varumärke och våra tjänster i flera avseenden. Detta bekräftar också vår strävan efter att vara en ansvarsfull aktör inom dokumentation och värdering av tillgångar och lösöre inom försäkringsindustrin, säger Daniel Bramme, VD på Valkiv.

Som registrerat varumärke skyddas Valkiv bland annat kring finansiella värderingar, försäkringstjänster, mjukvaror, juridiska tjänster och SaaS-lösningar. Värdet av det registrerade varumärket sträcker sig till både aktieägare, samarbetspartners, medarbetare och öppnar upp dörrar för varumärkesansökningar även utanför EU.

För mer information, kontakta:
press@valkiv.se
William Andersson, Head of Communications

Om Valkiv
Valkiv erbjuder en säker och bekväm plattform för hantering av försäkringshandlingar och
tillgångar. Grundat år 2020, har Valkiv snabbt vuxit med visionen att effektivisera och
förenkla både konsumenters vardag och försäkringsbolagens arbete genom innovativa
lösningar.

Föregående
Föregående

Valkiv i nytt partnerskap med Almi Företagspartner

Nästa
Nästa

Nu finns Valkiv på Android och iOS